Translator

Pomocna dłoń :)

Jeśli masz problem z nabyciem / zdobyciem którejś z opisywanych przeze mnnie książek - napisz do mnie maila (archeoexpert@wp.pl). Spróbuję Ci pomóc!

środa, 5 marca 2014

Koraliki i cekiny. Sztuka zdobienia haftem - Stanley Levy

Post będzie o nietypowym hafcie, bo cekinowo-koralikowym, ale na wstępie chcę wszystkich przeprosić za tak długą nieobecność blogową. To wynik choroby, która prawopodobnie dręczyła mnie od dziesięciu lat - kamicy żółciowej. Tak, tak, od 10 lat męczyły mnie częste bóle brzucha, ale bagatelizowałam je, aż ból stał się nie do wytrzymania. Jak wylądowałam w szptalu, to musiałam być niemal natychmiastowo operowana. Na szczęście wszystko dobrze się skończyło, choć teraz muszę trzymać dietę :) Piszę to po części, aby Was ustrzec przed podobnym losem - nie bagatelizujcie żadnych bóli które się powtarzają i badajcie się. Ja odkładałam to ciągle, mając na uwadze według mnie ważniejsze "rzeczy", ale właściwie to nie ma nic ważniejszego niż własne zdrowie, bo tego nie da rady kupić. Banał, ale prawdziwy, niestety! 


A teraz do rzeczy. Trafiłam na opisywaną książkę przypadkiem, przeglądając ofertę jednego ze sklepów internetowych. Trochę mnie zaskorzyła jej treść, gdy wreszcie dotarła do moich rąk. Myślałam, że będę miała do czynienia z biżutkami, a tu "jak w mordę strzelił" :) haft! I to piękny, bogaty haft, doskonały do ozdobienia dodatków i ubrań na wyjątkowe okazje! Z reguły nie bardzo lubię aż tak błyszczące i krzykliwe dekoracje, ale w przedstawionych w tej książce projektach niemal się zakochałam! Przeglądam, przeglądam i oczu nacieszyć nie mogę! :D I już zastanawiam się jak i do czego ten haft wykorzystać :) zwłaszcza, że drobne koraliki zalegają mi w domu w różnych rozmiarach i kolorach, bo znakomicie nadają się do różnych rodzai rękodzieła. Pewnie podobnie jest i u Was. Jeśli tak, to gorąco polecam Wam zerknięcie do tej książki. Powiecie - Okej, zajrzę do książki, ale w życiu nie uda mi się czegoś takiego zrobić, bo nigdy nie haftowałam koralikami. I co z tego! Ja też nie! Ale od czego jest część wstępna, w której mnóstwo dokładnych opisów i rysunków pokazuje jak stosować ściegi przed- i za- igłą i jakie efekty dają one w połączeniu z koralikami i cekinami. I jak wyglądają podstawowe błędy popełniane przez początkujących adeptów :) Na pewno uda się, jeśli tylko przyszły twórca wykaże odrobinę samozaparcia i ceirpliwości. A efekty mogą zaskoczyć. Końcowe strony kiążki to galeria prac wykonanych przez autora i jego uczniów. Gdy patrzę na większosć z nich to z trudem zbieram szczękę z podłogi. Obłedne są nie tylko wzory roślinne, ale i piękne, wieczorowe chusty Kay Kelly! Widać, że z pomocą haftu koralikowego ozdobić można prawie każdą część stroju (dekolty, mankiety, brzegi) lub dodatki typu torebka. Część z mniejszych haftów można wykorzystać jako broszki czy biżuterię. Obłędny jest kołnież a la paź królowej aut. Joy Way. Słów brakuje - to trzeba po prostu zobaczyć!




Pod względem technicznym też nie ma się do czego przyczepić w tej książce. Okładka co prawda miękka, ale przynajmniej nie podraża to ceny książki. Sporo w niej kolorowych rysunków schematycznych i kolorowych, dobrej jakości fotografii, dzieki czemu korzysta się z niej bardzo dobrze. Pomocne jest wyróżnienie graficzne wskazówek autora, którymi wręcz usiana jest cała książka.

Książka na pewno sprawdzi się na początek zabawy z haftem koralikowym, i śmiem twierdzić, że nie ma sie czego obawiać - wszak nasze babcie i prababcie właśnie takim haftem ozdabiały stroje ludowe. W rzeczonej książce również można znaleźć kilka projektów, któe zaczerpnięto z wzorów ludowych, ale ich zastosowanie jest już całkowicie modernistyczne. Nie ważne jednak co ozdobione zostanie w ten sposób - na pewno zyska na urodzie i przyciągnie wzrok każdego. A nam sprawi radość posiadanie czegoś unikalnego i własnoręcznie wykonanego.

Szkoda tylko, że w polskiej literaturze rękodzielniczej tak mało jest publikacji dotyczących tej dziedziny rekodzieła :(

tytuł: Koraliki i cekiny. Sztuka zdobienia haftem
autor: Stanley Levy
wydanie: 2012 Buchmann
okładka: miękka, kolor
środki: kolor
format: 21 x 27,5 cm
liczba stron: 117
ISBN: 978-83-7670-532-3
język wydania / oryginału: polski / angielski
cena całości: wysoka

aut. tekstu: Igoria
foto: internet

1 komentarz:

Dziękuję za każde (dobre ;) słowo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...